Τι είναι το marketplace -multi vendor
Σύμφωνα με το Lengow, πάνω από το 60% των πωλήσεων πραγματοποιούνται ήδη μέσω marketplace ενώ ορισμένες από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες παγκοσμίως (Airbnb, Amazon, Uber) λειτουργούν με αυτό το μοντέλο.
Επιφανειακά , φαίνεται ότι το marketplace σαν ιδέα είναι πολύ πιο περίπλοκο από άλλες παρόμοιες επιχειρηματικές ιδέες, λόγω της φύσης του ως πλατφόρμα πολλαπλών προμηθευτών. Η αλήθεια είναι ότι το μοντέλο του marketplace είναι τόσο εφαρμόσιμο όσο και επεκτάσιμο για τις start up επιχειρήσεις. Πώς λοιπόν ορίζουμε πραγματικά μια marketplace πλατφόρμα και πώς διαφέρει από τα διαδικτυακά καταστήματα eshops?
Marketplace vs- σύγκριση Online Store ( Ηλεκτρονικό κατάστημα ) : Ορισμός
Το marketplace είναι μια πλατφόρμα όπου οι προμηθευτές μπορούν να ενώσουν για να πουλήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους σε μια μεγάλη γκάμα πελατών. Ο ρόλος του ιδιοκτήτη της marketplace πλατφόρμας είναι να συγκεντρώσει τους σωστούς προμηθευτές και τους σωστούς πελάτες για να οδηγήσει τις πωλήσεις μέσω μιας πλατφόρμας πολλαπλών προμηθευτών – οι πωλητές έχουν μια πλατφόρμα στην οποία αναρτούν τα προϊόντα τους κάνοντας τα ορατά σε ένα ευρύ κοινό (αντι εχουν ένα μέρος για να αποκτήσουν ορατότητα) και να πουλήσουν τα προϊόντα τους και ο ιδιοκτήτης της αγοράς κερδίζει προμήθεια από κάθε πώληση . Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, από την άλλη πλευρά, είναι ένα μεμονωμένο κατάστημα που πουλάει τα δικά του προϊόντα στο διαδίκτυο. Όλο τα μάρκετινγκ και οι λειτουργίες διαχειρίζονται από την εταιρεία που κατέχει τον ιστότοπο και τα προϊόντα.
Τι είναι το marketplace -multi vendor
Οι ιδιοκτήτες του Marketplace δεν κατέχουν το απόθεμα που πωλεί η πλατφόρμα τους, σε αντίθεση με τους ιδιοκτήτες διαδικτυακών καταστημάτων. Ο ιδιοκτήτης του Marketplace , επομένως, αφήνει την πιο λειτουργική πλευρά της επιχείρησης στους πωλητές, εστιάζοντας κυρίως στην προώθηση της επωνυμίας της αγοράς με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας στην πλατφόρμα και τη μετατροπή των προβολών του ιστότοπου σε πωλήσεις.
Παραδείγματα για αγορές είναι μεγάλες εταιρείες με τεράστια αποθέματα όπως Amazon, Rakuten ή eBay ή εξειδικευμένες πλατφόρμες όπως το Etsy (χειροποίητα χειροτεχνήματα), Runnics (αθλητικά είδη για τρέξιμο) ή Shop.Surf (Surf & Skate gear and fashion) Αντίθετα, ένα διαδικτυακό κατάστημα είναι μία μόνο εταιρεία, όπως η Zara, η Apple ή η Nike, που πουλά τα δικά της προϊόντα στο διαδίκτυο μέσω του δικού της eshop.
3 βασικά χαρακτηριστικά των αγορών Marketplace:
Για να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να αποφασίσουν ποιο μοντέλο ταιριάζει καλύτερα, έχουμε κάνει μια βαθιά βουτιά σε μερικά από τα χαρακτηριστικά των αγορών marketplace που τα κάνουν διαφορετικά από τα διαδικτυακά καταστήματα και τα καθιστούν ελκυστικά για τους ψηφιακούς επιχειρηματίες. Επιτρέπουν την ευκολία διαχείρισης αποθέματος (στην πραγματικότητα, δεν απαιτούν απόθεμα από την αγορά), είναι πιο επεκτάσιμα και επιτρέπουν στους διαχειριστές της αγοράς να επικεντρώνονται περισσότερο στον τελικό χρήστη. Ακολουθεί μια πιο λεπτομερής επισκόπηση:
Καθόλου απόθεμα (No Oinvetory)
Οι marketplace πλατφόρμες είναι μεγάλες επιχειρήσεις που ασχολούνται με πολλούς προμηθευτές, που παρέχουν τον κατάλογό τους, και συνήθως μεταφέρουν πολύ περισσότερο απόθεμα από τα διαδικτυακά καταστήματα. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο σύνθετες στη διαχείριση; Οχι απαραίτητα.
Στην πραγματικότητα, συχνά μπορεί να συμβαίνει το αντίθετο μπορεί. Καθώς ένας ιδιοκτήτης διαδικτυακού καταστήματος διαχειρίζεται το δικό του απόθεμα και το απόθεμά του, συνήθως πρέπει να επενδύσουν ένα μεγάλο ποσό για την απόκτηση και τη διαχείριση των προιόντων και του αποθέματος κατά την έναρξη της επιχείρησης ((dropshipping models apart διαφορετικά μοντέλα).
Από την άλλη πλευρά, η πληθώρα των προϊόντων που προσφέρονται στις marketplace αγορές διακινείται από εξωτερικούς προμηθευτές, οπότε η επένδυση στη διαχείριση αποθεμάτων είναι μηδαμινή.(υβριδικές αγορές εκτός).
Ως αποτέλεσμα, οι ιδιοκτήτες της marketplace πλατφόρμας πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι προμηθευτές τους τηρούν τους ποιοτικούς κανονισμούς και τις οδηγίες. Προσθέστε σε αυτό το γεγονός ότι οι λύσεις SaaS marketplace, όπως οι Shopery, παρέχουν υπερσύγχρονες λύσεις για τη διαχείριση αποθεμάτων, με προσιτά σχέδια, που σημαίνει ότι οι αγορές ενδέχεται να είναι οι ευκολότερες και πιο κερδοφόρες, από τα δύο μοντέλα όταν πρόκειται για διαχείριση μερικές φορές μεγάλων και ποικίλων αποθεμάτων.
Περισσότεροι ικανοποιημένοι πελάτες
Κατά τη λειτουργία ενός διαδικτυακού καταστήματος, υπάρχουν πολλά να σκεφτούμε: διαχείριση αποθεμάτων, διαχείριση ιστότοπου, εξυπηρέτηση πελατών, μάρκετινγκ, πωλήσεις, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιεχόμενο και πολλά άλλα. Αντίθετα, σε μια marketplace πλατφόρμα, ο κύριος στόχος είναι απλώς να προσφέρει την καλύτερη περιήγηση για τους χρήστες: προμηθευτές και τους πελάτες στους οποίους πωλούν. Συγκεκριμένα, για επιχειρηματίες που αξιοποιούν μια υπερσύγχρονη λύση SaaS αγοράς για να φροντίσουν την τεχνολογική πλευρά της πλατφόρμας υπάρχει πολύ λιγότερα να διεκπερεωθούν. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν πραγματικά να επικεντρωθούν στο πως θα προσθέσουν αξία στη βελτιστοποίηση της αγοράς να μεγιστοποιήσουν την ευελιξία των χρηστών,για την καλύτερη κάλυψη των αναγκών τους.
Φυσικά, κανένα από τα παραπάνω δεν σημαίνει ότι η διαχείριση μιας πλατφόρμας marketplace είναι εύκολη μια και υπάρχει πολλή δουλειά να γίνει όσον αφορά την επιμέλεια και την εποπτεία περιεχομένου. Η δημιουργία μιας υπερ-κάθετης αγοράς (στοχευμένης? Marketplace πλατφορμας) για παράδειγμα, η οποία επικεντρώνεται σε μια συγκεκριμένη θέση απαιτεί πολλή δουλειά από τον ιδιοκτήτη της αγοράς για την προμήθεια πωλητών και συμπεριλαμβανομένων των σωστών προϊόντων. Η προσπάθεια όμως αποδίδει. Με τόσους πολλούς προμηθευτές που πωλούν κάτω από μια στέγη, οι αγορές είναι ένα πολύ ενδιαφέρον μέρος για τους καταναλωτές να πάνε για να βρουν φθηνότερες επιλογές και νέες εναλλακτικές λύσεις. Μια marketplace πλατφόρμα καλά δομημένη , μπορεί να αποτελέσει μια τεράστια κοινότητα με πολύ ικανοποιημένους πελάτες.
Τι είναι το marketplace -multi vendor
Ένα LEAN , επεκτάσιμο επιχειρηματικό μοντέλο
Τα Marketplace προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους εκπληκτικά LEAN, επεκτάσιμα επιχειρηματικά μοντέλα. Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα.
Η Uber, για παράδειγμα, δεν κατέχει τα αυτοκίνητά της. Η Airbnb δεν κατέχει τα διαμερίσματα και η Amazon δεν κατέχει τα περισσότερα από τα αγαθά και τις υπηρεσίες που πωλούν. Ενώ οι marketplace πλατφόρμες πρέπει να πουλήσουν σε υψηλότερη τιμή τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους , για να βγάλουν κέρδος, το γεγονός ότι το marketplace αποτελεί μια στοχευμένη πλατφόρμα και προσεγγίζει τους καταναλωτές, σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας. Αυτό σημαίνει, σε αντίθεση με άλλες ψηφιακές επιχειρήσεις, οι νέοι ιδιοκτήτες ενός
marketplace ενδέχεται επίσης να εκπλαγούν από το τι μπορούν να επιτύχουν με μια σχετικά μικρή ομάδα. Με την άνοδο των τεχνολογιών SaaS που βοηθούν να ξεκινήσει μια marketplace πλατφόρμα με το πιο πρόσφατο προϊόν εκτός καταστημάτων, η συντήρηση της υποδομής είναι σχετικά χαμηλή, καθώς η συντήρηση και οι ενημερώσεις διαχειρίζονται από τον πάροχο. Λύσεις όπως αυτές σημαίνουν ότι οι αγορές μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά με μια πολύ μικρή ομάδα χρηστών. Αυτό επιτρέπει στις marketplace πλατφόρμες να παραμείνουν LEAN αι έτοιμοι να προσαρμοστούν στο μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τι είναι το marketplace -multi vendor
Οι marketplace πλατφόρμες θα κυριαρχήσουν με γοργό ρυθμό στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πράγματι, τα έσοδα από τις marketplace πλατφόρμες αναμένεται να διπλασιαστούν έως το 2022. Οι marketplace πλατφόρμες είναι ήδη μια ελκυστική επιλογή για όσους θέλουν να μεταβούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και με λύσεις Saas όπως το Shopery που βοηθούν τις επιχειρήσεις και τις επωνυμίες να ξεκινήσουν και να κλιμακώσουν με ευκολία, μόλις έγιναν πολλά πιο ελκυστικό.